Bocuse d’Or Norges viktigste oppgave er å løfte frem og utvikle norske kokketalenter. Nå knytter Nespresso bånd til kokkeeliten gjennom en avtale med Bocuse d’Or Norge.

Helt siden den første konkurransen gikk av stabelen i 1987 har norske kokker gjort det bra i verdens mest prestisjefylte gastronomiske konkurranse.

2625_press_img_3_rgb

Felles verdier: Norges Bocuse d’Or-preseident Lars Erik Underthun forteller at samarbeidet skal fremme felles interesser knyttet til talentutvikling og til å spre kunnskap og inspirasjon rundt det gode måltidet.

Har felles verdiplattform
I følge presidenten for Bocuse d’Or Norge, Lars Erik Underthun, bygger samarbeidsavtalen mellom Nespresso og Bocuse d’Or Norge på gode felles verdier og oppfatninger om betydningen av kvalitet fra råvare til bord.

– Vi ser frem til et godt samarbeid som både fremmer felles interesser knyttet til talentutvikling og til å spre kunnskap og inspirasjon til de gode måltidsopplevelsene til hverdags og fest, sier Underthun.

Styrke fagkompetanse med fokus på kvalitet
Både Bocuse d’Or Norge og Nespresso er avhengige av å bygge faglig kompetanse, kvalitet, faglig respekt, samt nasjonal og internasjonal forankring. Verdensmesterskapet i Lyon inspirerer alle som jobber med eller har interesse for mat. Nespresso ønsker at den positive utviklingen innenfor det norske kokkemiljøet fortsetter, og vil bidra til at norske kokketalenter også i fremtiden imponerer internasjonalt.

– Vi ønsker med dette samarbeidet å knytte sammen to sterke merkevarer som representerer fokus på høy kvalitet. Å få være med på å fremme en høy internasjonal standard innen mat og drikkekultur her i Norge er utrolig spennende. Vi samarbeider allerede med noen av verdens beste kokker på tvers av kontinentene, og å få dette formalisert her i Norge også, er noe vi har gledet oss til, sier Anette Langseth, Commercial Manager B2B i Nespresso Norge.

Vil ha flere kaffekompetente kokker
Riktig harmonisering av kaffe og kunnskap om råvarene, er like viktig som det er for vin. Dette samarbeider Nespresso allerede med kokker og vinkelnere over hele verden for å få mer bevissthet rundt.
– Ved flere anledninger har vi samarbeidet med kokker som arbeider på noen av verdens beste restauranter, hvor flere har stjerne i Michelinguiden. Her har det blitt brukt kaffe i matrettene, noe som gir måltidet et unikt preg. Vi har naturligvis fokus på at et godt måltid avsluttes med en god kopp kvalitetskaffe. Hvis måltidet avrundes med en dårlig kaffe, vil det ofte prege hele måltidets opplevelse og totalinntrykket blir dårligere, sier Langseth.

Samarbeidsavtalen med Bocuse d’Or Norge og Nespresso er en avtale som vil gi et tettere samarbeid mellom kaffeprodusenten og de som representerer landets beste kokker. Nespresso vil i tillegg til kaffefaglig kompetanse og rådgivning, gi økonomisk støtte og sørge for tilstedeværelse på viktige arenaer for begge parter.

NESPRESSO-BLACK

For nærmere informasjon, vennligst kontakt:
Anette Langseth, Commercial Manager B2B for Nespresso Norge
E-post: anette.langseth@nespresso.com, Telefon: +47 41 31 90 79

Om Nestlé Nespresso SA. Nestlé Nespresso SA er pioneren og referansen til porsjonskaffe av høyeste kvalitet. Nespresso, med hovedkontor i Lausanne i Sveits opererer i 62 land og har over 10 500 ansatte. I 2014 besto det globale butikknettverket av over 400 eksklusive Nespresso boutiques. I Norge har Nespresso butikker i Oslo, Stavanger, Bergen, på Sandvika Storsenter, samt en pop-up Boutique på Strømmen Storsenter. For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside nepresso.com/pro